Wednesday

صباح التحرش


اصطبحنا واصطبح الملك لله عالريق اصطبحت بالخبر دا ...
أنباء عن إطلاق سراح المتحرش بنهى رشدى

يعنى انا بجد مش فاهمة ايه اللى بيحصل فى مصر ... حقير وكلب زى شريف رجب جبريل بى
العفو الرئاسى الذى أصدرته رئاسة الجمهورية بمناسبة عيد الأضحى

وواحد زى ايمن نور --- اللى رغم عدم اعتباره شخص اهل للثقة خاصة بعد محط ايده فى ايد الاخوان

ميطلعش رغم تقديم مليون مرة طلب بالعفو عنه لاسباب صحية ؟؟

يعتبروا متحرش حقير زى دا لم يمضى غير اسابيع فالسجن اهل للعفو وواحد كل جرمه انه حط راسه براس شيخ المنصر مبارك ورشح روحو للرئاسة

المتحرش اصبح له ثقة وله احترامه وله مؤيديه كمان !!!

الحمارة نجلاء الامام دى حبت تعملها اسم وظهرت على التلفزيون وقت قضية نهى وقالت انها محامتيها والاخر طلعت نهى كدبتها وقالت انها لا محاميتها ولا بتاع وانها مش اكتر من مدعية !!

قامت ست نجلاء هوووب اتحولت للدفاع عن المتحرش افندى شريف رجب جبريل نكايه فى نهى مثلا ولا ايه بالظبط ؟؟

صراحة لو صدق الخبر دا يبقى بجد يا رحمن يا رحيم على اخلاق مصر كلها

ويبقى اى ست بعد كدا مقدمهاش حل غير تمشى زى الزكيبة اسود فاسود يمكن ولعل وعسى محدش يستنضفها وميعبرهاش ومش يتحرش بيها

وكلمة فى ودان نهى ... لو اطلقوا سراحه يبقى حقك تتفى مليون مرة على البلد وشيخ منصرها

بجد بجد الله يخرب بيوتكم يا بعدا

25 comments:

طه حسين said...

ايوه علشان كل الستات تتعلم انها تلبس خمار هي ونازله في الشارع علشان اللي حيعاكس واحده مش متحجبه مش حيتعمل في العربجي اللي عاكسها حاجه ، يلا مش مهم هي جات علي المعاكسات ، دوله قذره ومش حقول كلمه محشه في حق الشعب اللي بقي مش لاقي حد يحكمه

An Egyptian said...

ده شغل نجلا الهابله
د ماحدش افرج عنه ولا حاجة
حسني مش مختل عقليا عشان يفرج عنه

ابن المليونير said...

حالة ملل
انا كنت بعتلك تعليق على اول بوست فى المدونة الجديدة وبعدين فوجئت النهاردة انه اتمسح
فهل حضرتك اللى مسحتية ولا الهكرز عرفوا طريق المدونة الجديدة برضة
:)

An Egyptian said...

خدي طريقة حفظ نسخة احتياطى للبلوج
http://googlesystem.blogspot.com/2007/02/how-to-backup-blogger-blog.html

Anonymous said...

حاسه انها كذبه جديده لنجلاء عايزة تظهر وبس فى الأعلام

روز

حالة ملل said...

الفاضل ابن المليونير الحقيقة انا بجد بجد بعتذر انا كنت بمسح تعليق ليا بعد ماحطيته فوجئت انه مليان ىاخطاء املائية كتير وبامانه بالغلط اتمسح لانى فكرت ان علامه الديليت فوق الكومنت وهى تحته فمسحت الكومنت بتاعك وكان اخر واحد وقتها بالغلط بعتذر كتير لك :(

حالة ملل said...

شكرا ايجيبشين حجرب ويارب تنفع

rawndy said...

هلا حالة ملل

بلدكم حلوة وسيدمرها المصريين السفلة الذين يجيئون لنا بالسعودية ويربوا لحى ويغطوا حريمهم بلا جريمة !!


قال أيه يقلدون أبناء وبنات الصحابة المخترعين !!

وجدت بمدونتي بموضوعي عن الضب السعودي سؤال لكِ

وجوابه : طبعاً الخنزير أحسن وأجمل من الضب والسحلية والزواحف لكن المسلمين بقر


أكلوا الحمير مع نبينا البدوي للجوع وبعد أن داهموا اليهود بخيبر وقتلوهم وسرقوا مالهم وتزوجوا حريمهم بالغصب حرموا الحمير لأنهم سرقوا ثيران اليهود وأغنامهم وثمارهم ومزارعهم وفضتهم وذهبهم و00

تحياتي

الراوندي الملحد

حالة ملل said...

الفاضل رواندى الحقيقة ابشع مصريين هم المتسعودين والمتكوتين والمتبحرينين الخ الخ فهم يذهبون لدول الخليج ويصبحوا ملكيين اكثر من الملك فيعودوا لمصر بكل ما هو شيئ فى مجتمع الخليج ...

للاسف ان المصرى يعشق التقليد ويعتقد ويؤمن ان السعودية على وجه الخصوص اطهر دوله فالدنيا فيرجع بلده مصر وهو كاره لها وكاره اهلها ومعتقد انه راجع يصلح حالها المايل !!!

صراحة ومن الاخر المصرى المسلم المتسعود هو ابشع واحقر نموذج مصرى ويحوز على احتقار السعودين قبل اى شخص اخر

شكرا لمرورك الكريم

الوليّه الجربانه said...

يا لهوتي اشوف فيكي يوم يا حالة ملل . على رأي المثل يا اللي جايين يكفيكم شر القاعدين
التم المتعوس الرواندي على خايبة الرجا حالة ملل

بقولكم ايه ما تيجو نلعب عجين الفلاحه

حوشوا على صرصار يبلعكم

يا مصيبتي

الواد شارون صحي من النوم

حالة ملل said...

يا وليه يا جربانه ( سورى انتى اللى وصفتى نفسك)

الحقيقة رغم ان كلامك ميستحقش الرد الا ان لفت نظرى شيئ واحد فيه

ان لما شخص يصف نفسه بكلام قبيح كدا يبقى حنتوقع منه ايه فى كلامه مع الاخرين

صراحة شيئ مقزز

مسلم 100% said...

حالة
النفس تأنس ما تهواه وتعشق ما استقرت عليه و عندما يحب مصري السعودية فليس بالضرورة أن تكون المصالح المادية هي السبب و إنما لحنينه للإسلام

المصلح الإجتماعي said...

نعم هذا المتحرش عمل فعل بشع

و كلنا لا نوافق عليه و بالتأكيد هو نادم على ذلك ،،،

و لكن كلنا كمجتمع قبل العقاب علينا أن نبحث عن الأسباب التي دفعته إلى ذلك ...و التي من أولها زحف أفكار الأصولية الإسلامية علينا من جزيرة العرب مدعومة بسلاح البترول ...

و أنتي سيدتي عندما تحبي أن تتشفي في هذا المذنب و تريدين أن تقطعي من لحمه و ترمي للكلاب ،،،فهذه النظرة الإنتقامية تساويكي بالأصوليين الذئاب

فهذا الشخص و أمثاله يحتاجون لعلاج نفسي ،،،ليس معنى ذلك أن يفلتوا من العقاب ،،،و لكن هذه حالة خاصة ...

و لكن هل تعتقدي أنه مجرد أن يمسك أحد الشباب صدر فتاه في الشارع نتيجه لقلة أدبه و همجيته و قد يكون نتيجة الأصولية الإسلامية ...أنأخذ هذا الشاب و نرجمه بالحجارة حتى الموت

نعم هذا الإنسان أخطأ و لكن ممكن إعطاؤه فرصة أخرى ليكون عضو نافع في المجتمع ...و الناس لبعضها

يا سيدتي الفاضلة قدري أن يكون هذا الإنسان هو أخوكي أو قريبك ،،،أعتقد أنكي كنت ستتعاطفين معه...

فالنعمل جميعا لعدم تكرار ذلك ثانيتا و ذلك بنبش ثوابت المجتمع و تعليم الشباب إحترام خصوصيات الآخرين ،،،و فكري معي لطريقة لمعالجة الكبت الجنسي و الجوع العاطفي عند الشباب ...

نحن نعيش مشكلة حقيقية فلا أحد قادر على الزواج إلا الأغنياء ،،،و الأولاد و البنات كثير منهم لا يستطيع الزواج ...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

لماذا الفقراء الأحرار؟؟؟ليس لهم حق في الحياه ...

لماذا نسخر الجنس من أجل تأديب الناس ؟؟؟

لماذا من لا يصلي في الجماع في هذا العصر ليس له حق في أي شئ في هذه الحياه ؟؟؟

فعقد النكاح هو أيضا هدية الشيخ للشاب المواظب على الصلوات جماع مع أقرانه في الجامع

هذا هو واقع الحياه التي نعيشها فإعملي معنا من أجل السلام الإجتماعي

...
و شكرا

المصلح الإجتماعي said...

أما بخصوص صاحبنا اللي حط إيده في أيد الإخوان

فهو ليس له مبدأ و يريد السلطة فقط

و خطر على الأمن القومي فهذه جماعة محظورة تريد السيطرة على البلد و نشر الإرهاب ,,,

و تريد فرض النقاب عليكي سيدتي يا من تدافعين عن صاحبهم

مع محبتي و إحترامي الشديد لك أرجوا أن تتركي هذه المسائل للدولة ...

و تعاوني معها و معنا من أجل القضاء على الإرهاب ...

تعاوني معنا من أجل تخليص هذا البلد من سيطرة رأس المال السعودي و بإستخدام أداة الإسلام من أجل طمس عقول هذا البلد و جعلنا مثلهم و من ثم إحتلالنا و تدميرنا و الأمثلةأمامك كثيرة

An Egyptian said...

اخ مصلح معاك حق الراجل بتاع التحرش ده معذور برضو
انا فى الاول كنت محتقره قوي لحد مامريت بظروف ضنك عانيت فيها من ندرة المزز ساعتها حسيت اني فى طريقي اني اعمل زى الاخ المتحرش

نقضي الاول على الافكار المتخلفة و بعدين نحاسب الناس

حــالة مــلل said...

المصلح الاجتماعى

قبل ماعتبر هذا المتحرش اخويا ولا قريبى اعتبر البنت دى زى بنتى بلاش اعتبرها انا ولا انت اعترها زوجتك او بنتك او اختك مش كنت حتبقى نفسى تقطعه وترميه للكلاب برضو ؟؟

مدام راجل يبقى نخلق اتلف عذر والدوله والبتاع والفقر والمعرفش ايه !!! لكن البنت معلش تتحمل مش مشكله مش غلطة المتحرش اصلها غلطة مجتمع

يا عزيزى فى اوقات لازم نبص فيها نظرة فردية شوية

لو مراتك اتحرش بيها راجل او اغتصبها حتقف تحاسب الدوله ولا لو دافعت عنها وقتلته تبقى اصولى زى اللى انت ضدهم ؟؟

حطوا رجلكم عالارض شوية من فضلكم مينفعش كدا

نظرتكم دى حقيقة بتحسسنى انكم بتستحلوا العرض والشرف والاخر مش ذنبنا ذنب الحكومة

ليس كل فقير متحرش وليس كل محتاج مغتصب يا سادة

وكلامى عن ايمن نور ليس تشجيعا له وكلامى واااااضح

انا اعطيت مثال ليس اكثر ولا اقل ان المسجون بسبب شيئ سياسى يعامل هكذا ومتحرش يفرج عنه !!!

نفسى اشوف راجل شرقى بجد يحل لروحه اللى يحلله للغير لكن للاسف اى شرقى مهما كان ما يؤمن به من دين او حتى لا دين الست عنده مستحله مدام مش تبعه والف عذر يتخلق

حقول ايه ربنا يرحمنا من دا مجتمع ذكورى غير متحضر

حــالة مــلل said...

مسلم 100%

مش غريب النفس تهوى السعودية ومصر بلادها لأ ؟؟؟؟

نظام زى القرع !!!

وبعدين هو الاسلام بس فالسعودية يعنى ؟؟؟

وهو مصر ايه مش فيها اسلام وزى مبتقولوا بلد الازهر والعلماء الخ الخ !!!

عجيب امركم صدقنى

المصلح الإجتماعي said...

أولا لماذا حجبتي تعليقي الأخير ؟؟؟

يا سيدتي الفاضلة أنتي عينتي نفسك قاضية في مدونة ألكترونية و تريدين فرض عقوباتك على الناس

و لم تفصحي ماذا فعل هذا المتحرش ؟؟؟
.
و هو متحرش و ليس مغتصب و شتان ما بين الأمرين ...

فهل معقول مثلا إذا تحرش أحد الشباب بزوجتي في الشارع بكلمة أو لمسة ..

أن أطالب برجمه ،و هل هذا يحدث في أي مكان في العالم

و الفتاه إذا تحرش بها شخص بقول كلمة مثلا أو مسكة يد مثلا فأسلم طريقة لو الفتاه محترمة تهمله و البنات تعرف الطرق التي توقف الرجال عند حدهم في كل بلاد العالم فهذه طبيعة البنت أما أن تقولي لي طالب ثانوي لمس بنت في الشارع أني أحضره و أجلده على مرأى و مسمع من الناس ،و مع العلم أن هذه الجريمة سهلة التلفيق

فهذا ليس تقدم يا سيدتي الفاضلة

و إرحم الناس الناس ترحمك و سيبك من أسلوب مشايخ الإسلام الدمويين ،،،

و ده آخر كلام

مسلم 100% said...

السعودية ليها خصوصية لأنها مقر الكعبة و مكة و المدينة

Hassan El Helali said...

ملوله

هو المسلم المشفي كامل الدسم وصل عندك؟
ربنا يصبرك ويحمي مرارتك من هطله

حالة ملل said...

يا مصلح يا اجتماعى انا لم احجب اى تعليق نهائى فبلاش افلام هندى الله يخليك اعتقد ان قدامك بيطلع التعليق دايركت بدون حتى مراجعة منى ماشى دا اولا

ثانيا واضح انك متبع اسلوب ولا تقربوا الصاة ياريت تقرا كلامى على بعضه مش تاخد منه اجزاء وتعمل فيلم عليها ممكن ...

المتحرش هو مشروع مغتصب بالسكوت عليه حيبقى كدا والعن يا فاضل

كون بقى حضرتك لو حد اتحرش بمراتك مش حتعمل شيئ يبقى شيئ يرجع لرجولتك ودا ماليش حكم عليه ماشى

اما موضوع الفتاة لو محترمة محدش حيتحرش بيها يبقى معلش سورى اوى اقرى عن مواضيع التحرش ونسبة الفتيات المحجبات والمنقبات اللى بيتحرشوا بيهم يعنى الامر مالوش علاقة بكون البنت لابسة متغطى ولا محترمة ومش محترمة ونصيحتى اقرا مدونة الاخ ابن المليونر يمكن تفهم عقليه المتحرش ممكن تكون ايه

وبعدين اسلوب المشايخ هو نفس اسلوب من يقول لتتحجب البنت كى لا يتحرش بها احد يعنى تقريبا كدا نفس اسلوبك فالتفكير

وهل التقدم يا فاضل ان نسيب المتحرشين نطبطب عليهم ونهننهم ونعالج مشاكلهم ونترك الضحية تعانى ونرجمها بنظراتنا وافكارنا المتخلفة زى اللى انا شايفاها قدامى من حوارى معاك كدا ونتهمها ضمنيا انها مش محترمة بسبب حد حيوان عديم الدين والاخلاق اتحرش بيها

ثم سيادتك مستهون بالتحرش بالكلمة ؟؟؟ الا تعلم يا فاضل ان كلمة قد تدمى قلب العمر كله وتترك اثارها بالظبط زى اثار يد المغتصب على جسد ضحيته

للاسف ثقافتك ذكورية متخلفة وواضح ان الثقافة الاسلامية البدوية نهشت فىاجساد الجميع خاصة الرجال

النظر بدونية للمراة هو اكثر شيئ يميز شيوخ الظلام الدمويين اللى حضرتك بتعتبرنى زيهم

يلا سلام ومرة اخرى لم يتم حجب تعليق لك فبلاش اتهامات باطله من فضلك

حالة ملل said...

ادعيلى يا حسن

وعموما ان مرارتى مفقوعة من زمان فمافيش قلق عليا :))

المصلح الإجتماعي said...

يا حالة ملل
-----------

التحرش ده درجات يعني ممكن تحرش بكلمة أو مضايقة الفتاه بكلام يراه ملقيه معسول و تراه هي تحرش ...

أرجوكي أنتي أن تكملي قراءة تعليقي و لا تفسريه كما تريدين لا تحملين الكلام فوق ما يحتمل...

فأنا قلت غريزة في البنت أيا كانت و لم أذكر لا حجاب و لا غيره لأني ضد الحجاب و في نفس الوقت لست ضد اللبس العار و لكني لا أحبذه ..
غريزة البنت في كل أنحاء العالم، تعلم كيف تصد الرجال الذين قد يضايقونها لرغبتهم فيها ...و هذا يحدث حتى في مملكة الحيوان ...و أنتي تعيشي في مجتمع و تفهمين كلامي ...

جريمة التحرش صعبة الإثبات في كثير من الأحوال و سهلة التلفيق ،،،فيمكن لأي إمرأة أن تتحرش برجل فإذا رفض تعكس الموضوع و تجعله هو الذي يتحرش بها كما يحدث مع كثير من النساء الأثرياء و بالذات من عائلات متدينه لأنها تخشى من فضح أمرها و ترغب أيضا الإنتقام من الرجل الرافض لها ...

جريمة التحرش تختلف كليا عن الإختصاب فكما قلت لكي فإن التحرش درجات ففي كل أنحاء العالم مثلا نلاحظ أن المدير أو العاملين قد يتحرشون بالعاملون الإناث بطرق كثيرة و لكن كما قلت لك فإن السيدات يعرفون كيف يوقفون هؤلاء الرجال عند حدهم ،،،و غير منطقي أن كل فتاه يضايقها زميلها في العمل أو فتاه تعرضت لأحد الشباب الذي دعاها لتركب معه السيارة أو طالبة ثانوي لمسها أحد الطلبة في الشارع أن كل هؤلاء يقدمون بلاغات عن هذه التحرشات و يعملوها قضية ...بهذه الطريقة تترك وزارة الداخلية عملها في تعقب المجرمين الحقيقين و تبحث عن من عاكس هذه أو إحتك بهذه ...هذا لا يحدث في أي بلد في العالم ...و أيضا هذه التحرشات تتطلب قضاه و أضعاف القضاه الحاليين لأن هذه الجرائم يحدث فيها كثير من المهاترات و كما ذكرت سابقا صعبة الإثبات ...

نقطة أخرى بالنسبة لطريقة اللبس ففي الدول الغربية مثلا ...لبس طالبة المدرسة يختلف عن لبس فتاة الجامعة و لبس السيدة المتزوجة يختلف عن الغير متزوجة ...و لبس فتيات الليل يختلف أيضا عن هؤلاء ،،،فيمكنك أن تعرف فتاة الليل من لبسها ...

أما هنا فكثير من البنات يلبسون الحجاب على رأسهم أما باقي اللبس فهو لبس فتيات الليل و لا يوجد عندهم فرق بين لبس السهرة و لبس النهار ...

هذه الحادثة عن التحرش قرأتها في جريدة
الأهرام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

أحد الفتيات في مدينة الأسكندرية لاحظت أن أحد السياح الأجانب يتبعها في كل مكان و يتحرش بها و يعرض عليها مبالغ مالية فأبلغت الشرطة و هو مازال يتتبعها ...

و عند التحقيق معه برر ذلك بأن التي شيرت الذي تلبسه الفتاه مكتوب عليه دعوه لممارسة الجنس مثل
fuc me
و أن هذا اللبس لا يلبسه في بلده إلا بنات الليل ،،،فأفرجت عنه النيابه في الحال
و الدليل على صعوبة إثبات جريمة التحرش في أغلب الأحوال لأنها فيها جانب كبير نفسي فما تعتبره فتاه تحرش قد لا تعتبره فتاه أخرى تحرش ...

كما أن جريمة التحرش يمكن إلزاقها بالرجل للخلاف معه ...فمثلا لو أن أحد فتيات الليل و اللذين يرتدون الحجاب أرادت أن تنتقم من أحد الرجال لأنها لا ترغبه مثلا ...أو لأنها إختلفت معه في المبلغ أو لأنهه رفض إعطاؤها المبلغ المتفق عليه بعد نكاحها فأسهل شئ أن تتهمه بالتحرش بل و يمكن إحضار شهود من زميلاتها و عملاؤها ...بل و قد تتهمه بالإغتصاب أيضا ...و هذا يلقي بعبئ كبير على أجهزة التحقيق

أرجو أن تكون الفكرة وضحت ...

runescape account said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!

googler said...

hermes birkin bag
hermes birkin
hermes bag
hermes handbags
gucci handbags